خاطرات من و سامي

من یک زنم با تمام دغدغه های یک همسر و مادر اینجا برایم بسان دفتری است که در آن مینویسم از روزمرگی هایم ، از پسر دلبندم از همسرم ، گاه سرشار از عشقم و گاه دلگیر وتنها

امروز خانواده 3 نفره ما ، نصمیم گرفت که سری هم به جده بزنه و گشتی هم اونجا داشته باشه.

حدودای ساعت 10 صبح از نزدیکیای مسجدالحرام یه تاکسی گرفتیم و بعد از طی 60 کیلومتر رسیدیم جده. تو تاکسی آقایی عرب جلو نشسته بود و از عجایب بود که انگلیسی اش خوب بود و خلاصه کمی راهنمائیمان کرد.

رفتیم منطقه البلد که پر از مغازه و رستوران بود. تا اومدیم یه گشتی بزنیم اذان ظهر شد و همه کرکره ها پایین اومد و حرصمان درآمد اساسی. هوا هم گرم بود اونم اساسی.

بعد از اذان در یک رستوران نهاری خوردیم که نمیدونید بعد از این مدت خوردن پلو و مرغ و گوشت خوردن همبرجر ( به قول اعراب ) چه حالی داد !!!!

از خیر خرید گذشتیم و یه تاکسی گرفتیم رفتیم لب دریا. حاج سامی کمی شن بازی و آب بازی فرمودند و ما هم در زیر آفتاب داغ عربستان نظاره گرش بودیم.

خشکش کردیم و برگشتیم مکه.

راننده تاکسی که مسیر رفت و برگشت تا جده رو اتفاقی باهاش همراه شدیم. وقتی دنده اتوماتیک باشه معلومه پاشو میندازه رو پاشو رانندگی میکنه. فقط کبره پاشنه پارو ببینید!!!!راننده که مسیر رت و برگشت تا جده رو اتفاقی باهاش بودیم. دنده که اتوماتیک باشه معلومه پاشو میندازه رو پاش  و رانندگی میکنه. فقط نگاه کنید با این پاشنه کبره بسته تا میگن صلات , یورتمه کنان به مسجد میروند !!!!

شهر جده از مکه و مدینه بسیار مدرن تر است. رعایت حجابش هم به سفت و سختی اینجا نیست. ما چند خانم بی حجاب و سر برهنه مو تا کمر آسیای شرقی را هم در یکی از مالها زیارت نمودیم.

امشب باید چمدانهایمان را تحویل بدهیم. به کمک همسرم بارمون رو بستیم حالا باید پدرشوهر گرامی لطف نموده طناب پیچش کند. اینجا امکان ترکیدن و پاره شدن چمدانها بسیار است همه موظفند که با طناب حسابی چمدونها رو محکم کنند.

امشب اگه خدا بخواد آخر شب میرم حرم. دلم نمیخواد وداع کنم. چون بدان اعتقادی ندارم. دلم میخواد ازش تشکر کنم که در خونشو رو من باز کرد.  و دلم میخواد ازش بخوام که بازم منو دعوت کنه. میرم که دیگه برای آخرین بار تو این سفر طواف آخرین رو یه نیابت از همه شما عزیزان بکنم و اسم تک تکتون رو ببرم . امیدوارم که همه حاجت روا شوید.